Algemene voorwaarden BalanZin

KvK-nummer: 91108632

 

Artikel 1: Definities

  1. Opdrachtnemer: BalanZin.
  2. Opdrachtgever: de partij die de opdracht geeft, die een overeenkomst sluit met de gebruiker; dit kan een natuurlijke of rechtspersoon zijn.

 

Artikel 2: Algemeen

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten tussen opdrachtnemer en opdrachtgever, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk hiervan is afgeweken. De voorwaarden zijn bij het aangaan van de overeenkomst bekend bij beide partijen.
  2. Bij onduidelijkheid over een voorwaarde moet deze worden uitgelegd in de geest van deze voorwaarden. Deze uitleg wordt eveneens gehanteerd wanneer er een situatie is ontstaan die niet in deze voorwaarden is geregeld.

 

Artikel 3: Totstandkoming overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door opdrachtgever uitgebrachte “Praktijkovereenkomst” akkoord bevonden wordt.
  2. In de Praktijkovereenkomst staan enkele praktijkregels aangaande verwerking persoonsgegevens, afspraken en tarieven. Als tussentijds blijkt dat de overeenkomst niet toereikend is of een van de partijen de overeenkomst wil wijzigen, dan kan dit in onderling overleg. De wijziging wordt schriftelijk overeengekomen.
  3. De overeenkomst wordt voor onbepaalde tijd aangegaan, tenzij uit de aard of inhoud van de overeenkomst anders voortvloeit.

 

Artikel 4: Rechten en plichten opdrachtnemer

  1. Bij de uitvoering van de overeenkomst zal de opdrachtnemer zich houden aan de eisen van goed vakmanschap. Opdrachtnemer voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Dit op grond van de op dat moment bekende stand van de wetenschap en verkregen informatie van opdrachtgever. Opdrachtnemer heeft slechts een inspanningsverplichting en geeft geen garanties op het bereiken van een beoogd resultaat.
  2. Opdrachtnemer is, tenzij deze een wettelijke plicht tot bekendmaking heeft, verplicht tot geheimhouding tegenover derden betreffende de informatie die valt onder het beroepsgeheim dan wel de ethische code tot geheimhouding van opdrachtnemer alsmede van informatie die door opdrachtnemer als vertrouwelijk wordt aangemerkt.
  3. Opdrachtnemer is niet gerechtigd de informatie die haar door opdrachtgever ter beschikking werd gesteld aan te wenden voor een ander doel dan waarvoor zij werd verkregen. Uitzondering hierop is de situatie waarin opdrachtnemer voor zichzelf optreedt in een tucht-, civiele of strafrechtprocedure waarbij deze informatie van belang kan zijn. Een tweede uitzondering is het geval waarin opdrachtnemer in (geanonimiseerd) overleg (en na kennisgeving aan opdrachtgever) inschat dat er gevaar dreigt voor opdrachtgever, opdrachtnemer of anderen, wat te groot is om geen actie te ondernemen. Indien derden informatie betreffende opdrachtgever opvragen bij opdrachtnemer, zal opdrachtnemer deze niet verstrekken, tenzij opdrachtgever hiervoor schriftelijk toestemming geeft (voor zowel het verstrekken van informatie als voor de inhoud van de te verstrekken informatie).

Artikel 5: Rechten en plichten opdrachtgever

  1. Opdrachtgever is gehouden alle informatie, zowel schriftelijke als mondelinge, welke opdrachtnemer overeenkomstig haar oordeel nodig heeft voor het opstellen van een offerte en/of het correct uitvoeren van de verleende opdracht, tijdig ter beschikking te stellen.
  2. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan de opdrachtnemer ter beschikking gestelde informatie, ook indien deze van derden afkomstig is.

 

Artikel 6: Wijziging voorwaarden

  1. Opdrachtnemer behoudt zich het recht om deze voorwaarden te wijzigen. De gewijzigde voorwaarden treden pas in werking wanneer deze aan opdrachtgever bekend zijn gemaakt.
  2. Indien opdrachtgever binnen twee weken niet heeft gereageerd op de mededeling aangaande de wijziging is gebruiker gerechtigd om er vanuit te gaan dat opdrachtgever de gewijzigde voorwaarden heeft geaccepteerd.

 

Artikel 7: Tarieven en betaling

  1. Het honorarium van de opdrachtnemer is niet afhankelijk van de uitkomst van de verleende opdracht.
  2. Indien na de totstandkoming van de overeenkomst, doch voordat de opdracht geheel is uitgevoerd, tarieven een wijziging ondergaan, is opdrachtnemer gerechtigd het overeengekomen tarief dienovereenkomstig aan te passen, tenzij opdrachtgever en opdrachtnemer hierover andere afspraken hebben gemaakt.
  3. Voor alle afspraken geldt, dat afspraken die niet 24 uur van tevoren worden afgezegd of verschoven, in rekening worden gebracht.
  4. Betaling dient zonder aftrek, korting of schuldverrekening te geschieden, voor de op de factuur vermelde datum.
  5. Betaling dient te geschieden voor de volgende geplande afspraak. Indien het openstaande bedrag niet ontvangen is, kan opdrachtnemer besluiten de volgende afspraak niet door te laten gaan.
  6. Indien opdrachtgever niet betaald heeft binnen de betalingstermijn, is opdrachtnemer gerechtigd, nadat hij opdrachtgever tenminste eenmaal heeft aangemaand te betalen, zonder nadere ingebrekestelling en onverminderd de overige rechten van opdrachtnemer, vanaf de vervaldatum de wettelijke rente in rekening te brengen tot op de datum van de algehele voldoening.

 

Artikel 9: Beëindiging overeenkomst

  1. Beëindiging van de overeenkomst komt tot stand wanneer de diensten zijn verricht door opdrachtnemer en het verschuldigde bedrag is betaald door opdrachtgever.
  2. Zowel opdrachtnemer als opdrachtgever kunnen zonder opzegtermijn de overeenkomst beëindigen, onder voorwaarde dat dit duidelijk met de andere partij gecommuniceerd wordt.

Opdrachtgever heeft enkel de verplichting tot betaling van een niet tijdig geannuleerde afspraak (zie art 7.3). Voor eventuele andere geplande afspraken, hoeft geen vergoeding betaald te worden.

 

Artikel 10: Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer zal haar werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van een psycholoog/therapeut kan worden verwacht.
  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuiste of onvolledige informatieverstrekking door opdrachtgever. Tevens is opdrachtnemer niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
  3. Indien de opdrachtgever aantoont dat hij schade heeft geleden door een fout van de opdrachtnemer die bij zorgvuldig handelen zou zijn vermeden, is opdrachtnemer slechts aansprakelijk voor directe schade tot een maximum van het bedrag van het honorarium voor de betreffende opdracht voor het laatste kalenderjaar, tenzij er aan de zijde van de opdrachtnemer

sprake is van opzet of daarmee gelijk te stellen grove nalatigheid. Onder directe schade wordt dan verstaan: de redelijke kosten die zijn gemaakt om de oorzaak en de omvang van de schade vast te stellen, de redelijke kosten die zijn gemaakt om de overeenkomst alsnog op juiste wijze uit te voeren en redelijke kosten ter voorkoming of beperking van de schade.

  1. Indien opdrachtnemer de overeenkomst niet of niet deugdelijk kan nakomen door toedoen van opdrachtgever is opdrachtgever aansprakelijk voor alle directe en indirecte schade aan de zijde van opdrachtnemer.
  2. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor eventuele vorderingen van derden die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan opdrachtnemer toerekenbaar is.

 

Artikel 11: Overmacht

  1. Opdrachtnemer stelt opdrachtgever zo spoedig mogelijk op de hoogte van een overmacht situatie. Opdrachtgever heeft na ontvangst van de mededeling gedurende acht dagen het recht de opdracht schriftelijk te annuleren, echter onder de verplichting om van de opdrachtnemer af te nemen en haar te vergoeden voor het reeds uitgevoerde gedeelte van de opdracht.
  2. Onder overmacht wordt, naast hetgeen in de wet en jurisprudentie onder overmacht wordt verstaan, mede verstaan: alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop gebruiker geen invloed kan uitoefenen en waardoor opdrachtnemer niet in staat is om aan zijn verplichtingen te voldoen. Hierbij kan onder andere worden gedacht aan: werkstakingen, technische complicaties, ziekte of tijdelijke – of blijvende arbeidsongeschiktheid van opdrachtnemer, overheidsmaatregelen en storingen.
  3. Opdrachtnemer heeft het recht om zijn verplichtingen op te schorten tijdens de overmacht situatie. Opdrachtnemer heeft geen verplichting om enige schade te vergoeden als gevolg van de overmacht situatie.
  4. Opdrachtgever en opdrachtnemer hebben het recht om de overeenkomst te ontbinden bij een overmacht situatie. Opdrachtgever en opdrachtnemer hebben geen verplichting om enige schade te vergoeden als gevolg van de ontbinding.
  5. Indien opdrachtnemer de overeenkomst reeds gedeeltelijk is nagekomen of deze alsnog na kan komen en dit gedeelte als zodanig zelfstandig waarde toekomt, heeft opdrachtnemer het recht om dit gedeelte afzonderlijk te factureren. In zo’n geval is sprake van een afzonderlijke overeenkomst en is opdrachtgever verplicht deze factuur te voldoen.

 

Artikel 12: Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op alle overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer waarop deze leveringsvoorwaarden van toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een overeenkomst geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien opdrachtgever aldaar woonplaats heeft.
  2. De rechter in de vestigingsplaats van opdrachtnemer is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. Niettemin heeft opdrachtnemer het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.
  3. Opdrachtgever en opdrachtnemer zullen pas een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten. Indien een klacht valt onder de werkingssfeer van de klachten- en geschillenregelingen waarbij opdrachtgever is aangesloten, zijnde de klachtenregeling van het NIP (uitvoerende instantie Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ) zal hierop een beroep worden gedaan. Voor meer informatie over het indienen van een klacht zie https://psynip.nl/clienteninformatie/klachten/.

Maak jouw eigen website met JouwWeb